Reklamacje
Reklamacje
Odbiorca usług ma prawo do zgłaszania reklamacji dotyczących:
- ilości i jakości świadczonych usług,
- wysokości opłat za usługi
Zgłoszenie przez Odbiorcę zastrzeżeń do wysokości należności określonych w fakturze nie wstrzymuje jej zapłaty. - funkcjonowania przyrządów pomiarowych (opomiarowania) niezależnie od ich własności.
W przypadku gdy klient ma wątpliwości co do prawidłowości działania wodomierza to przysługuje mu prawo do złożenia pisemnego wniosku - zlecenia dokonania ekspertyzy wodomierza. Wodomierz jest demontowany i przekazywany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy nadzorowanego przez Obwodowy Urząd Miar, gdzie następuje sprawdzenie zgodności wodomierza. Następnie zostaje wydane "Świadectwo ekspertyzy", stwierdzające prawidłowe bądź nieprawidłowe działanie wodomierza.
Ekspertyzy wykonywane są w zakresie sprawdzenia właściwości metrologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wodomierze oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 209 poz. 1513) oraz zgodności z wymaganiami dotyczącymi oznaczeń i cech umieszczonych na wodomierzu na podstawie rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 kwietnia 2017 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 969).
UWAGA !
W przypadku stwierdzenia prawidłowego działania wodomierza głównego koszt przeprowadzenia postępowania obciąża odbiorcę. Ponadto odbiorca pokrywa koszt usługi demontażu oraz montażu wodomierza, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
W przypadku stwierdzenia prawidłowego działania wodomierza głównego koszt przeprowadzenia postępowania obciąża odbiorcę. Ponadto odbiorca pokrywa koszt usługi demontażu oraz montażu wodomierza, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Koszt usługi w przypadku ekspertyzy wodomierza dodatkowego, będącego własnością Odbiorcy, ponoszony jest przez Odbiorcę bez względu na wynik ekspertyzy.
Co powinna zawierać reklamacja:
- imię i nazwisko lub firmę odbiorcy usług oraz jego adres zamieszkania bądź siedziby;
- opis przedmiotu reklamacji;
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- numer i datę umowy, jeśli odbiorca usług posiada więcej niż jedną umowę;
- podpis odbiorcy usług
Termin złożenia reklamacji:
- Reklamacja dotycząca naruszenia jakości, ciągłości dostaw i ciśnienia wody powinna być dokonana niezwłocznie po wystąpieniu zakłócenia w celu dokonania sprawdzenia przez Wodociągi Pawłowice.
- Inne reklamacje odbiorca usług może zgłaszać w terminie do 14dni od daty otrzymania faktury lub zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji.
Sposób złożenia reklamacji
- Reklamacje, w formie wyłącznie pisemnej, można złożyć w siedzibie Wodociągów Pawłowice, przesłać listem lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Wodociągi Pawłowice rozpatruje reklamację w terminie do 14dni roboczych od daty jej wniesienia. Jeśli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego, termin ten może ulec przedłużeniu do 30dni.
Data ostatniej aktualizacji: 22.01.2020
Autor: GZWiK
Zaktualizował: Aleksander Matula